Quality Hotel Vänersborg, Vänersborg, Sweden

På mindre än tio år har salladsjätten Picadeli etablerat sig ute i Europa. 2009 tog allting fart när den första självplockssalladsbaren lanserades på Hemköp Torpa i Vänersborg. Det var en ivrig entreprenör och handlare som vågade ta steget och utmana diverse skeptiker. Det är inget de ångrar idag.

Sedan starten har det gått av bara farten, idag säljer Picadeli drygt 22 miljoner sallader om året i Sverige och finns på drygt 1100 olika försäljningsställen i framför allt livsmedels- och servicebutiker. Det kan jämföras med landets tre kändaste hamburgerkedjor, som tillsammans har 450 försäljningsställen. Inte nog med det, nu har de även tagit steget in i ett flertal länder så som Frankrike, Tyskland, Danmark och Finland.

Vägen till framgång är aldrig enkel så låt dig inspireras av Picadelis resa där engagemang har varit en av de viktigaste drivkrafterna tillsammans med en stark vision.  

Under denna föreläsning berättar Daniel Pettersson, som varit med från företagets begynnelse och idag axlar rollen som landschef i Sverige om den otroliga resan men även de utmaningar som funnits längst vägen och tankarna om framtiden.