Nudging handlar om att påverka de små och stora besluten som vi fattar varje dag. Det är en växande trend att använda sig av nudging inom marknadsföring, kommunikation och i andra sammanhang där man vill påverka ett beteende

Nurit Nobel är forskare vid Handelshögskolan i Stockholm och expert inom beteendevetenskap och nudging. Hon tar de senaste insikterna från vetenskapen och omsätter dem till praktiska verktyg för effektivare styrning och mer förutsägbart beteende hos målgruppen. Det kan handla om att få individer att spara mer pengar, cykla till jobbet eller källsortera. Nurit har jobbat med beteendedesign och nudging inom flera områden och har hjälpt stora aktörer som ICA, Naturvårdsverket, Arbetsförmedlingen och Systembolaget.

Praktiskt

Vår förhoppning är att så snart det är möjligt träffas fysiskt under säkra former. Det är möjligt att mötet kommer sändas digitalt. Du som anmäler dig kommer då få mer information och få ett separat utskick eftermiddagen innan föreläsningen med upplägg, länk och passande information. Får du inte detta i inkorgen kan det hända (med lite otur) att det finns i skräpkorgen.