Nudging handlar om att påverka de små och stora besluten som vi fattar varje dag. Det är en växande trend att använda sig av nudging inom marknadsföring, kommunikation och i andra sammanhang där man vill påverka ett beteende.

Nurit Nobel är forskare vid Handelshögskolan i Stockholm och expert inom beteendevetenskap och nudging. Hon tar de senaste insikterna från vetenskapen och omsätter dem till praktiska verktyg för effektivare styrning och mer förutsägbart beteende hos målgruppen. Det kan handla om att få individer att spara mer pengar, cykla till jobbet eller källsortera. Nurit har jobbat med beteendedesign och nudging inom flera områden och har hjälpt stora aktörer som ICA, Naturvårdsverket, Arbetsförmedlingen och Systembolaget.

Praktiskt

Mötet kommer att sändas digitalt. Du som anmäler dig kommer få mer information och ett separat utskick eftermiddagen innan föreläsningen med upplägg, länk och annan viktig information. Får du inte detta i inkorgen kan det hända (med lite otur) att det finns i skräpkorgen. Vår förhoppning är att träffas fysiskt så snart det är möjligt!

Mötet inleds med ca 20 minuters digitalt mingel i mindre grupper.