I den digitala världen handlar kommunikation inte om att prata. Det handlar om att skapa en upplevelse som människor aktivt vill ta del av.
I den digitala världen handlar kommunikation inte om att prata. Det handlar om att skapa en upplevelse som människor aktivt vill ta del av. För att lyckas måste upplevelsen bygga på ett innehåll som skapar både nytta och värde. Så att människor känner sig smarta, berörda, upplysta, engagerade eller glada. Och ibland kanske till och med allt samtidigt. Kom och lyssna på Profil Kommunikation som berättar hur det gick till att förändra verkligheten och varför du och ditt varumärke behöver använda sig av kommunikativa upplevelser för att uppnå dina affärs- och kommunikationsmål.
För att förändra verkligheten för 500 000 barn i Sverige behövde upplevelsen tala direkt till hjärtat. Men också till hjärnan. Och bygga på en historia som fick människor att bry sig – och dela vidare. För det är faktiskt så många barn som lever i otrygga hem. Där en trygg och kärleksfull familj inte alltid är en självklarhet. Det kan bero på psykisk ohälsa hos en förälder, missbruk eller andra problem. Många utsatta barn behöver därför komma till en ny familj – ett familjehem. Men Familjehemsenheten i Trollhättan står inför samma utmaning som de allra flesta kommuner runt om i landet – familjehem växer inte på träd.
Tillsammans med Familjehemsenheten skapade Profil Kommunikation ”Förändra verkligheten” – en kampanj som skapade ett lika stort intresse, som enheten i vanliga fall möter under ett helt år. Den digitala kampanjen öppnade dörren till en ny dialog via sociala medier och gav eko hela vägen upp till Luleå.
Profil Kommunikation är en digitalt driven kommunikationsbyrå som brinner för att skapa upplevelser som folk gillar och pratar om. Byrån har har funnits i 55 år och har idag 24 anställda på två kontor – huvudkontor i Trollhättan och systerkontor i Stockholm. 2015 belönades Profil Kommunikation brons i tävlingen ”Årets byrå”.