Under föreläsningen kommer fokus kommer ligga kring Butlers enkla marknadsstrategi och -kommunikation under ett kvarts sekel.När Butlers öppnade 1993 såg möjligheterna för annonsering helt annorlunda än idag, 25 år senare. Från halvårsinköp av tidningsannonser och affischer, till individinriktad adhoc-marknadsföring genom sociala media.
Föreläsarna kommer försöka knyta ihop säcken av 25 års erfarenhet av marknadsföring, där de kanske aldrig gjort några formella SWOT-analyser, men ändå balanserat möjligheter mot risker både i små och stora beslut, som både påverkat restaurangerna, men framför allt dem som människor. De har formats av dessa år, och försökt att hänga med i utvecklingen så gott det går.
När Aktiebolaget Kenny and the kids bildades hade de, som de själva berättar, ingen som helst aning om att de en dag skulle stå med varsin dildo i näven och titta på varandra och skratta förvånat. Eller den dagen som ett CAD-program vände hela tåget över ett dygn. Om detta och lite till när butlers-gänget intar scen den 5 april och ger en kärleksförklaring till staden Trollhättan och alla underbara människor som bor här och även bott här.