Folkets Hus Kulturhuset, Kungsgatan, Trollhättan, Sweden

I sin föreläsning ”Älska sånt folk älskar – att skapa kommunikation som engagerar och berör” pratar Daniel om möjligheterna i modern sponsring, för att skapa gillande, engagemang och attityd – och därigenom driva varumärke och affär.

Som strategiskt ansvarig på Passion Lab hjälper Daniel Hegborn varumärken att använda kraften i människors intressen, passioner, engagemang och värderingar, för att bygga engagemang och driva affärer. Genom sponsring, event och samarbeten skapar Passion Lab kommunikation och koncept som engagerar och berör – oavsett tema, kanal eller plattform. Bland kunderna finns bland andra ICA, Telia, Lyko, SJ, Beijer, OBOS, Unibet och Sveriges Olympiska Kommitté.

Föreläsningen svarar bland annat på: 

  • Hur modern sponsring skapar möjligheter i ett allt mer fragmentiserat marknadslandskap
  • Hur sponsring funkar
  • Hur man optimerar sitt arbete och samarbetar på bästa sätt

Föreläsningen bygger på Daniels långa erfarenhet, ihop med teori, aktuell forskning och faktisk data. Genom att kombinera strategiska och kreativa perspektiv inkluderar Daniel många olika områden för sponsring (idrott, musik, kultur, NGO), och varvar med både bra och dåliga samarbeten och aktuella case, både Svenska och internationella.

Vad är MINÄLV?

Marknadsföreningen MINÄLV är en ideell förening som erbjuder våra medlemmar ett antal intressanta aktiviteter, främst i form av frukostmöten men även Mingälv-träffar och seminarier.

Att vara medlem i MINÄLV innebär att du:

  • ingår i ett nätverk med fler än 180 medlemsföretag med över 400 besöksrätter
  • får unika möjligheter att träffa människor i branscher som är rätt för dig
  • får många tillfällen att knyta nya kontakter får chans att ta del av andras erfarenheter och kunskaper ständigt kan hålla dig uppdaterad vad gäller marknadsföring och tendenser i näringslivet
  • får tillgång till ett antal olika aktiviteter såsom frukostmöten, seminarier och Minälv-aktiviteter