Hur kan berättelser från barnböcker bli navet i en upplevelse som lockar hundratusentals besökare varje år? Hur får man både Emil i Lönneberga, Pippi Långstrump och Ronja att kännas relevanta för nya generationer? Hur bevaras det älskade och välkända kulturarvet - samtidigt som upplevelsen utvecklas för nya generationer? Ett unikt tillfälle att följa med bakom kulisserna för att ta del av hur berättelser blir till upplevelser och omvandlas till långsiktig varumärkesstyrka.
”Allt stort som skedde i världen skedde först i någon människas fantasi”
– Astrid Lindgren
Följ med bakom kulisserna till Astrid Lindgrens Värld och ta del av hur ett av Sveriges starkaste varumärken arbetar med marknadsföring, gästupplevelse och kulturellt arv. Under den här morgonen får du kliva in i en värld där Pippi, Emil och Ronja får liv och där berättelserna inte bara berättas, utan upplevs och lyssna till hur karaktärerna som väckt fantasin hos miljoner barn också formar ett av landets starkaste varumärken.
Astrid Lindgrens Värld är ett av Sveriges mest välbesökta resmål och ett unikt exempel på hur kultur, kommunikation och strategi kan samspela. Under den här morgonen får du inblick i hur de arbetar för att hålla varumärket relevant, levande och lojalt – långt bortom entrén till parken. I fokus står samspelet mellan varumärkesstrategi, gästupplevelse och det kulturella arvet. Morgonen bjuder på insikter i hur Astrid Lindgrens Värld levandegör ett unikt kulturarv och samtidigt driver en modern marknadsstrategi.
Välkommen till en morgon med stund för kunskap, inspiration och nätverkande!