Folkets Hus Kulturhuset, Kungsgatan, Trollhättan, Sweden

Är du nyfiken på utvecklingen av kreativa PR-kampanjer som skapar globalt genomslag? Häng med på en föreläsning med inslag av Lisebergs expansion och marknadsarbete samt erfarenheter från utveckling av kreativa kampanjutspel i nöjesindustrin som genererat stor effekt i förtjänad media internationellt.

Karl Svedung, marknadsförare från Vänersborg med passion för kreativa branscher. Idag marknadschef på Liseberg sedan 2021 med ansvar för varumärkesbyggande och konverterande marknadsföring för Lisebergs växande erbjudande, och ledning av Lisebergs marknadsavdelning på 23 personer. Tidigare erfarenhet som kundansvarig projektledare inom reklambyrån Forsman & Bodenfors och marknadschef för Göteborgs Filmfestival, med utveckling av globalt uppmärksammade PR-kampanjer såsom The Isolated Cinema https://bit.ly/3sTufA7 och Bad Movie Index http://bit.ly/3QYfkfZ 2021.

Liseberg är ett av Sveriges mest besökta turistmål och rankas idag som en av Europas absolut bästa upplevelsedestinationer. Sedan 1923 har Liseberg fått miljontals människor att mötas och glädjas i nöjesparken. Under 2023 öppnade man hotellet Grand Curiosa Hotel som en del i deras expansion och framtidsvision. Senaste veckorna har dock varit tuffa då en brand drabbade deras nysatsning vattenlandet Oceana som skulle öppna sommaren 2024.

Ta del av ett samtal om en ny vardag som varvas med inslag av Lisebergs expansion och marknadsarbete samt erfarenheter från utveckling av kreativa kampanjutspel i nöjesindustrin som genererat stor effekt i förtjänad media internationellt.