Scandic Swania, Storgatan, Trollhättan, Sweden

Att ha full kontroll på sina digitala kanaler är idag ett måste. Kunderna finns på nätet och vi behöver nå dem i alla delar av köpresan, när de söker, när de läser, när de tittar på film och när de engagerar sig i sociala medier. För att lyckas med detta behövs både tid och kunskap, något som ofta är en bristvara idag på svenska företag.

Detta föredrag är till för dig som vill lära dig mer om de olika kanalerna och hur de samspelar. Vilka fallgropar finns det och vilka sätt är bättre än andra. Allt från att utvärdera dagsläget till att ha en klar och tydlig digital strategi. 

 

  • Svenskarna och Internet 
  • Digital strategi  
    • ställ rätt frågor 
  • Söket är mer avancerat än någonsin 
  • Google AdWords  
    • arbeta smart och betala mindre 
  • Inspirera och engagera på Facebook 
  • Ta rätt beslut med rätt underlag 

 

Om Oskar Alm
Oskar Alm arbetar som seminarie och utbildningsansvarig på Mediamind AB. Med över
13 års erfarenhet är Oskar en uppskattad och erfaren utbildare inom SEO och digital marknadsföring. Han har genomfört över 200 seminarier runt om i landet där han har gett företagare bättre kunskap om hur de kan arbeta både smartare och lönsammare med sin digitala marknadsföring.  

Om Mediamind AB  
Mediamind är en Digital Mediebyrå med fokus på granskning och analyser av digitala strategier, medieplanering, effektmätningar och konverteringsstrategier. På Mediamind får du ett helhetsgrepp och en långsiktig partner för din onlinemarknadsföring. Exempel på kunder hos Mediamind är Handelsbanken, Kinnarps, Livsmedelsverket, The Phone House, Läkarmissionen och IOGT-NTO.